Bureaunyt: Nyt leadbureau til Super Dæk

Læs også: Holm Kommunikation bag digital kopivarekampagne, Danmarks kreative erhverv får fælles besøgscenter og velgørenhedsapp fra bureaudirektør

Nyt leadbureau til Super Dæk
Efter et pitch har Super Dæk valgt Superego som nyt leadbureau. Superegos opgave bliver at udvikle Super Dæks visuelle og kommunikative identitet samt bidrage til virksomhedens on-going marketing og kampagner, såvel online som offline.

Holm Kommunikation bag digital kopivarekampagne
Holm Kommunikation har for Patent- og Varemærkestyrelsen for nylig lanceret en digital kampagne med navnet ‘Drop kopierne – vælg ægte’, i samarbejde med satiriker og influencer Martin Johannes Larsen. Formålet er at skabe fokus på risiciene ved at købe kopivarer samt indgå dialog med den yngre målgruppe. 

Kampagnen sætter fokus på, at man risikerer at udsætte sig selv for sundhedsskadelige stoffer eller at støtte organiseret kriminalitet, når man køber kopivarer. 

“Det kan være svært at se forskel på, om du har fat i den ægte vare eller en kopivare, når du handler på nettet. Med kampagnen ønsker vi igen at få fat i særligt den unge målgruppe, som vi ved køber kopivarer både bevidst og ubevidst – og desværre i stigende grad,” siger Tine Heide Thomsen, kommunikations- og pressechef hos Patent- og Varemærkestyrelsen.

Det var en udfordring, at man ikke måtte vise logoer eller genkendelige mærkevarer som fx lamper eller borde, siger Mads Keilberg Johansen, partner og digital chef hos Holm Kommunikation, og fortsætter:

“Derfor var det vigtigt for os at bruge et genkendeligt ansigt som Martin, som har et godt greb i målgruppen, og som i forvejen bruger komik til at berøre en masse svære emner. Vi skabte et absurd univers, som gennem komik prøver at vise de risici, der er ved køb af kopivarer. Martin optræder som to personer for netop at understrege, at kopien kan ligne den ægte vare så meget, at det kan være svært at se forskel.”

Kampagnefilmen er udviklet og produceret i samarbejde med isaac.

Danmarks kreative erhverv får fælles besøgscenter
Til nytår får dansk arkitektur, mode, design, film, musik mv. et fælles showroom, hvor besøgende fra hele verden fysisk og virtuelt kan opleve de danske, kreative brancher helt tæt på. Det skriver Creative Denmark i en pressemeddelelse.

Besøgscentret, som fysisk vil ligge i Blox i indre København, er etableret med støtte fra Realdania og Industriens Fond. Driften forestås af den offentligt-private, not-for-profit markedsføringsorganisation Creative Denmark, som arbejder med international promovering af dansk kreativitet som et eksportparameter, og som står bag initiativet med at etablere besøgscentret.

“Der er stor efterspørgsel efter det særlige, som danske virksomheder kan med kreativitet. Det er både efter kreative produkter som mode, design, arkitektur og gaming, og efter viden om hvordan man arbejder med design og kreativitet som forretningsstrategi og som afsæt for produktudvikling i andre industrier. Besøgscentret i Blox bliver udlandets naturlige indgang til danske kreative spidskompetencer, og vi glæder os til at lancere det fysiske rum og den virtuelle platform, hvor virksomhederne hver for sig og sammen kan stå stærkere med afsæt i en samlende fortælling om dansk kreativitet,” siger Creative Denmarks direktør, Majken Kalhave.

Designbureauet Yoke, der ligger i København, og som har udviklet interaktive koncepter for udstillings- og oplevelsesdesign, har vundet opgaven med at designe Creative Denmarks besøgscenter i såvel fysisk form som online.

Bureaudirektør Mark Corke fra Brandvenue, som bl.a. arrangerer Super Liga-arrangementer, har investeret et millionbeløb i en app, der samler penge ind til velgørenhedsorganisationer. PIF – Pay It Forward hedder appen.Velgørenhedsapp fra bureaudirektør

’Det koster intet for en organisation at være med. Penge, der indsamles, går ubeskåret til videre. Det er kun eksempelvis kun Nets, der tager et gebyr. Vi gør ikke, fortæller Mark Corke, der erkender, der er en bagtanke med appen.

’Det er en unik og sjov måde, som brands kan bruge til digital sampling. En forlængelse af det vi laver i Brandvenue. Med PIF når vi kunder i Europa, og har netop fået PressByrån og 7Eleven i Sverige og kæder i England og Spanien. Vi udvider også med en polsk menneskerettighedsorganisation, Ocalenie, så man kan PIF’e penge til flygtninge fra Ukraine. Og i dag har vi netop fået en meget vigtig, dansk organisation ind – Børnetelefonen.”

Mark Corke håber med PIF, at flere brands får øjnene op for digital sampling, og hvor let det kan være, at donere penge ubeskåret til organisationer.