Bureaunyt: TBWA/Connected giver plads til eksterne samarbejdspartnere

Læs også om: Anderledes partner og et sammensat ord engagerede unge mænd; dansk bureau fusionerer med finsk bureau; og danske bureauer bliver Google Premier Partner.

Anderledes partner og et sammensat ord engagerede unge mænd
Unge mænd er notorisk svære at ramme med donationskampagner, men via et anderledes samarbejde gav de en hånd til en dansk humanitær organisation.

Læs artiklen her

Dansk bureau fusionerer med finsk bureau
Vækst og internationalisering er målet for danskejede WaveCrest, der netop er fusioneret med finske Harva Marketing. Dermed bliver det nye selskab ifølge eget udsagn et af Nordens største kommunikationsbureauer med speciale i retail marketing. 

”Med tilførslen af Harva Marketing til WaveCrest-gruppen står vi endnu stærkere i det nordiske marked. Vi har fået 25 nye medarbejdere på BackOffice og over 300 i marken, ligesom vores klientbase er forøget med 60 nye brands. Det er ret markant og giver os selvfølgelig nogle helt nye muligheder,” siger WaveCrests adm. direktør Sune Nielsen.

Han tilføjer, at man har planer om yderligere fusioner og opkøb i Europa med ambitionen at vokse sig til at blive blandt Europas største bureauer inden for de kommende fire år.

“Vi mener, at skala bliver afgørende i fremtiden, og strategien skal give os størrelsen og styrken til at kunne tilføre de rigtige ressourcer til alle typer af projekter,” siger Sune Nielsen.

Efter fusionen betjener WaveCrest i alt knap 100 kunder i Norden og har flere end 500 ansatte. 

Danske bureauer bliver Google Premier Partner
Top tre procent af de bedst performende Google Ads-bureauer i Danmark er blevet udnævnt til Google Premier Partner. Bl.a. de danske bureauer OMG, Lazzaweb, WeMarket, Adnudging og River Online er blandt dette års modtagere af titlen.

Google måler blandt andet de danske bureauer på parametre som vækst i antallet af kunder, fastholdelse af kunder, produktdiversificering og årlige annonceudgifter på tværs af kunder.

De nye danske Google Premier Partner-bureauer kan pynte sig med et særligt Google-badge frem til februar 2023, hvor der igen skal udpeges Premier-partnerskaber. 

Desuden har bureauerne Searchmind, Adtimize, Green.Click, Generaxion og KompetenceKanalen fået titlen.

TBWA/Connected giver plads til eksterne samarbejdspartnere
Ud fra ønsket om at bringe værdifulde specialkompetencer ind i huset har bureauet dedikeret en række pladser til eksterne samarbejdspartnere. Det er fremtidsforsker Kirsten Poulsen fra
Firstmove, producer og projektleder Miriam Tahir og Dirch Møller, der producerer corporate film for bl.a. Carlsberg og WS Audiolog. Desuden er Jørgen Juul, Jens-Peter Brodersen og Christina Wiese Nielsen flyttet ind i Store Kongensgade. De kommer fra CPH Cloud, som har et samarbejde med Propellos (som delvist er ejet af TBWA/Connected). ‘Bureaukollektivet’ i Store Kongensgade rummer nu 28 mennesker. 

Desuden er der den seneste tid kommet flere nye folk til hos TBWA\Connected: I den kreative afdeling er Kim Hartmann kommet til. Han er ansat som tekstforfatter/seniorkreativ. Kim har en baggrund fra blandt andet DDB og Jung von Matt i Berlin. Desuden er Jesper Sichlau og Andreas Arnaa ansat som kreativt team. Begge er uddannet inden for filmbranchen, og blev færdige på Kreativ Kommunikation i 2017. De har begge tidligere været på Brandhouse, MBA og &Co. På den digitale front er Frederikke Lauridsen blevet ansat som digital designer efter sit praktikforløb på bureauet og på kontaktsiden er Leo Genberg ansat som bureauets nye projektleder. 

Øverst fra venstre Leo Genberg, Dirch Møller, Andreas Arnaa, Jesper Sichlau, Kirsten Poulsen
Nederst fra venstre: Miriam Tahir, Jørgen Juul, Christina Wiese Nielsen, Kim Hartmann, Jens-Peter Brodersen og Frederikke Lauridsen