Dansker får nordeuropæisk ansvar for softwarefusion

Per John Jensen bliver general manager for Nordeuropa for Mapp Digital.

Mapp Digital er en fusion mellem BlueHornet Networks og Teradata Marketing Applications.

Per John Jensen bliver General Manager for Nordeuropa og bliver dermed ansvarlig for virksomhedens strategi og vækst på det nordeuropæiske marked.

Mapp Digital kombinerer teknologi, designet til marketingspecialister, med en stærk data management platform. Det skal give marketingfolk og virksomheder et solidt fundament, som sikrer, at deres budskaber når effektivt ud til kunder på tværs af blandt andet e-mail, sociale medier og mobil.

Per John Jensen har kendskab til teknologi og digital marketing og til det at drive forretning.

Han kommer senest fra en stilling som Area Director i Teradata Marketing Applications med ansvar for Norden, Benelux, Rusland, Øst- og Sydeuropa & MEA, hvor han blandt andet har bidraget til at udvide forretningen til nye regioner.

Tidligere var han CEO i 8 år for Zoomio, der beskæftiger sig med marketing automation som SaaS. En virksomhed, som han selv var med til at grundlægge.

Per John Jensen er uddannet bachelor i økonomi og administration fra CBS. Han har derudover gennemført senior management traning på IMD; Louisiana samt på London Business School.