Bureaustifteren og nu også forfatter til bogen Goodvertising, Thomas Kolster, tager i april til London for at være dommer ved det internationale awardshow D&AD.
Hans opgave bliver bl.a. at dømme i Student-kategoren ”Use a brand to make the world a better place”.
”Det er dét, jeg arbejder og brænder for: At få brands til at gøre noget godt i bredere forstand. Og jeg kan se på listen, at denne social conscience-tilgang også er kendetegnende for mine meddommere,” siger Thomas Kolster.
Kategorien er åben over for alle studerende, og briefen består i at udnytte styrken i et af fire Unilever-brands (Lipton, Marmite, Persil eller Simple) til at skabe et positiv socialt eller miljømæssigt aftryk.
”De danske studerende har gjort det godt de senere år ved awards, og jeg vil opfordre dem til at byde ind. Det her er et nyt mindset, og de unge har en enestående mulighed for at gøre sig gældende,” siger Thomas Kolster.
Han kender D&AD-organisationen, idet han løbende laver arbejde for den, og han fremhæver det godgørende element i prisen: At indtægterne går til at informere, inspirere og – ikke uvæsentligt – at uddanne personer, der arbejder i den kreative branche.