Trods rigtig mange år i Danmark, har Burger King endnu ikke haft en dansk organisation til at tage sig af markedsføringen.
Men nu har burgerkæden ansat en Sofie Navardsen, 35 som Burger Kings første landechef i Danmark.
Opgaven bliver at styrke den danske markedsføring og udvikle en skarp dansk identitet for Whopper og kædens øvrige produkter.
Markeds- og kommunikationsdirektør for King Food A/S, der står bag Burger King i Danmark, Sven hars, siger i en pressemeddelelse (find den):
”Med en dansk landechef tager vi hul på en ny æra for Burger King i danmark, hvor vi nu giver os selv endnu bedre rammer for de kommende års ambitiøse vækstmål. Her vil vi erobre markedsandele ved at fokusere på de elementer, hvor vi kvalitetsmæssigt skiller os ud i markedet.
”Jeg glæder mig til at videreudvikle et brand med så mange gode historier at fortælle og hvor produkterne står stærkt i forhold til konkurrenternes”, siger Sofie Navardsen.
Sofie Navardsen er uddannet markedsøkonom fra Lyngby Uddannelsescenter og har efterfølgende taget en HD.
Fra 2001 til 2010 var hun marketingkoordinator i Københavns Lufthavne A/S og fra 2011 har hun været eventkoordinator i Waves Shoppingcenter i Greve.