Generationsskifte i Datagraf Communications

Den nye adm.dir. er hentet internt.

For to år siden solgte Svend Erik Baadsgaard sine ejerandele i Datagraf til Aller Media, der dengang også købte søsterselskabet DG Media. Nu træder han tilbage som adm.dir. og ny på posten for det Aller-ejede kommunikations- og client publishing-bureau, bliver Lars Sander Matjeka.

”Jeg har åndet og levet for Datagraf Communications i 30 år og med et andet skarpt hjørne sidste år (60, red.), er det oplagt for mig at skifte spor nu, hvis jeg skal nå at afprøve mig selv i nye erhvervsmæssige sammenhænge. De sidste to år med Aller i ryggen har både professionelt og personligt været en fantastisk oplevelse, og jeg er stolt af, at selskabet spiller en central rolle i Allers ambitiøse satsning på marketing services-området,” siger Svend Erik Baadsgaard, der endnu ikke har besluttet sig for, hvad fremtiden mere konkret skal indeholde.

Lars Sander Matjeka er hentet internt fra en stilling som chef for forretningsudvikling i Aller Media og direktør for DG Media. Før de forskellige lederroller i Aller var Lars Sander Matjeka fra 2009-2011 marketing- og kommunikationsdirektør hos SAS Institute og fra 2011-2013 adm. direktør for Confex Danmark.

I forbindelse med udnævnelsen fortsætter Lars Sander Matjeka som direktør for DG Media. 

Svend Erik Baadsgaard holder afskedsreception for medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere den 28. juni i København og den 29. juni i Aarhus.