Henrik Lindberg tiltræder som ny konceptchef på kommunikationsbureauet IB&Co i Ikast. Med 15 år i branchen og en solid ballast som kommunikationsrådgiver og konceptudvikler hos bl.a. TV2, Ecco, Scanad og Par No 1 bærer Henrik Lindberg solid seniorerfaring ind på det midtjyske bureau, som har et erklæret mål om at blive blandt de tre bedste bureauer i Jylland i år 2013.
“Vi er på en række områder allerede godt i gang med de nødvendige knæbøjninger, som skal bringe os op i superligaen, og med Henrik Lindbergs netværk, erfaring og metodeapparat får vi endnu bedre muligheder for at udfordre og rådgive større og mere komplekse kunder,” siger kontaktdirektør Mogens Sejer Iversen fra IB&Co.
Henrik Lindberg er cand.mag. med et speciale om tv-reklamer, har taget den 1-årige IAA Diplomuddannelse i international markedskommunikation og har brugt både sin teoretiske og praktiske erfaring til at skrive flere lærebøger inden for kommunikationsområdet. Lige udkommet er bogen “Markedskommunikation – videregående uddannelser” på Gyldendal-forlaget Academica, som i høj grad også skal bruges til at udvikle stærke kommunikationsløsninger.
“Jeg har været i den heldige situation at kunne være med til at designe jobbet som konceptchef sammen med ledelsen hos IB&Co. Vi har taget det bedste fra strategisk planning, konceptudvikling og kommunikationsrådgivning og samlet det i en spændende og tværgående jobfunktion, der skal løfte det strategiske og kreative niveau. Målet er at skabe større integration, sammenhængskraft og effektivitet i kommunikationsløsningerne,”, siger Henrik Lindberg.