Hos Novo Nordisk har Dorte Eisner haft ansvar for en række globale marketing-, kommunikations- og PR-strategier, senest fra en stilling som Communications Director i Applied Economics og Health Research.
Dorte har indsigt, erfaring og forståelse for udvikling af målrettede kommunikationskampagner og har rådgivet om implementering af globale strategier i større som mindre markeder.
Hun har speciale inden for market access, disease awareness programmer, patient centreret kommunikation, advisory boards og patientpaneler.
Derudover har hun arbejdet med stakeholder-engagement, patientforeninger og andre strategiske partnere.
Sidst men ikke mindst har hun et bredt netværk inden for pharma verden over samt gode relationer til det akademiske forsknings- og lægefaglige miljø.
Therese Bech, Head of Healthcare & Life Science, siger i en pressemeddelelse om ansættelsen:
“Jeg er utrolig glad for ansættelsen af Dorte Eisner. Hun er et stort talent og uden tvivl et scoop for Mannovs Healthcare & Life Science-team og bliver en del af vores strategiske indsats på healthcare, hvor vi – til stor glæde – oplever en øget efterspørgsel på vores kompetencer. Derfor passer Dorte helt perfekt ind i vores dynamiske healthcare team. Hun medbringer dybde, erfaring, viden og er samtidig et strategisk og innovativt tænkende menneske. Jeg glæder mig meget til samarbejdet. ”
Dorte Eisner har en Master i Cross Media Communication og en Bachelor i International Marketing fra Københavns Universitet.