McDonald’s har fået ny marketingdirektør

Joachim Knudsen er fundet hos Carlsberg.

McDonald’s Danmark har den ansat Joachim Knudsen (36) som marketingdirektør. Han afløser Claus Lorenzen, der stoppede i februar.

Joachim Knudsen skal som ny marketingdirektør styre McDonald’s danske marketingindsatser i samarbejde med både internationale kolleger og de danske franchisetagere.

Joachim Knudsen har 11 års salgs- og marketingerfaring fra Carlsberg, heraf de sidste fem år som marketingchef for læskedrikke i Danmark.

Joachim Knudsen begyndte i Carlsberg som trainee efter endt uddannelse som cand.merc. og har bestridt en lang række poster inden for salg og marketing, herunder også lanceringen af bl.a. Somersby.

Hos McDonald’s skal Joachim Knudsen stå i spidsen for alle danske marketingtiltag og sikre optimal eksponering for McDonald’s marketingbudget, hvor fokus i den kommende tid vil være på at skabe stærkere emotionelle links mellem McDonald’s og kunderne.