Philip Bock og Morten Schmidt har på kort tid formået at skabe iøjnefaldende arbejde – i særdeleshed i år, hvor de netop er begyndt på 3. året på Kreativ Kommunikation på DMJX.
Teamet vandt i foråret DIA Future – for andet år i træk – og kom i bogen hos D&AD. Efter sommerferien kom Philip Bock og Morten Schmidt igennem nåleøjet til Cream – konkurrencen, der spotter kreativt talent på verdensplan. Nu skal deres mappe – sammen med 19 andre – vises på en særlig udstilling på BBH i London den 18. september, hvor andre store bureauer også tropper op.
Og mere London: For et par måneder siden var de to studerende på udveksling i byen, hvor de stødte på YCN. Det er forkortelse for “You Can Now”, som er en forening, der spotter kreativt talent.
Hvert år udgiver YCN en bog, som distribueres på de engelske reklameskoler. Den ene halvdel af bogen består af åbne briefs, den anden af vinderløsninger fra sidste gang.
Philip Bock og Morten Schmidt tog fat på en af bogens briefs – og det har netop udløst en en pris ved YCN Student Awards i London.
De to unge talenter har allerede fået job i – nå-ja; London.