Reklamefolk har kun en opgave i den faglige tilværelse. Og det er at producere effekt for deres kunder.
Hans Henrik Søndersted-Olsen og hans bureau, Klausen + Partners A/S, ligger altid i toppen, når analysefolkene hvert år spørger kunderne, hvem i branchen der producerer mest effekt.
Ikke noget dårligt skudsmål for den nu 50-årige reklamedirektør, cand merc’er fra CBS og diplomholder fra International Advertising Associations reklameuddannelse.
Fra et job som marketingchef i ARTE gik turen direkte til reklamebranchen. Først som direktør i Dobermann Advertising A/S og siden til hans nuværende stilling som administrerende direktør på dialogbureauet Klausen + Partners A/S.
Et af Danmarks mest prisvindende bureauer i disciplinen at skabe effektive, målbare kampagner.
Med Hans-Henrik Søndersted-Olsen i spidsen har bureauet i de seneste 10-år vundet hele 12 priser foruden et hav af nomineringer og diplomer.
Direct Marketing Prisen 2013, der netop er uddelt, gik til Klausen + Partners for en kampagne for MAN Diesel & Turbo.
Det var niende gang, at Hans Henrik Søndersted-Olsen og hans 18 medarbejdere skulle på podiet og hædres med en Danish Direct Marketing Award.
VM i Direct Marketing
Også uden for Danmark er han og bureauet flere gange blevet hædret med den mest eftertragtede pris, ECHO Award, en slags verdensmesterskab i Direct Marketing. Senest i 2011 var bureauet for tredje gange i USA for at modtage en ECHO Award for de målbare resultater af en kampagne for Novozymes.
Hans-Henriks resultater tiltrækker nogle af Danmarks tungeste kunder. F.eks Novo Nordisk som foretrukken global partner, Novozymes, ISS og Telia og organisationer som HOFOR og Landbrug & fødevarer.
Hans-Henrik Søndersted-Olsen har i seks år varetaget tillidshvervet som næstformand for Danish Direct Marketing Association under Huset Markedsføring, hvor han alt i alt har siddet i bestyrelsen i 12 år.
Mr. Marketingeffekt, som han kaldes blandt venner, deler hellere end gerne ud af sine erfaringer og sin viden både til de studerende på CBS og til alle andre, der har lyst til at lære om marketing, der virker.
Han har udgivet fem bøger om marketing. Mest kendt er ”MARKETINGhåndbogen. Fra strategi til kampagne”, der er en praktisk håndbog med eksempler på danske kampagner.
Han er ekstern lektor på CBS, hvor han har undervist i Marketing både på HA- og på cand.merc.-niveau. Og i dag underviser han på CRM Akademiet, som han har været med til at grundlægge i år 2000.
Privat er Hans-Henrik Søndersted-Olsen far til fire. Han er gift med Director i DAKO A/S, Kirsten Søndersted-Olsen. Sammen prøver de med et vist held at holde styr på børnene Katrine, Malte, Julius og Ingeborg.
I sin sommerfritid tager han sig gerne af havearbejdet ved familiens 100 år gamle hus i Holte. Om vinteren lokker de sorte pister på skiture til Italien og Norge.
Dagen fejres med kolleger på Klausen + Partners og derefter fire ugers rundrejse i Californien med hele den store familie.