Aller Client Publishing, der er Aller Medias nye enhed, mærker ingen krise og har fuld vind i sejlene.
“I den forretning vi har taget med os, har vi haft fremgang fra år til år og mærker ingen mætning i markedet, selvom der er stigende konkurrence”, siger den nye kommercielle chef, Heidi Lundehøj.
Selvom Aller Client Publishing først blev dannet den 1. februar i år, så har forretningen eksisteret tidligere under navnet Chili Group og derfor giver det mening at tale om resultater flere år i træk.
Aller Client Publishing har tre ben at stå på: Gratis magasiner, kundemagasiner og bureau-aktiviteter.
Gratis magasinerne er blandt andet dem vi kender fra Netto (Lime) og Matas (Skøn). Kundemagasiner udgives for f.eks. Lyngby Storcenter og Silvan.
Heidi Lundehøj forklarer om det tredje ben – bureau-aktiviteter – at, der er mange kunder, der er interesseret i at skabe fortællinger om deres virksomhed og produkter for at differentiere sig i markedet. Her hjælper Aller Client Publishing kunderne med indhold på mange forskellige platforme. F.eks. PR, magasiner, annoncer og web.
Heidi Lundehøj kender udmærket det marked, Aller Client Publishing bevæger sig på. Hun har været ansat hos Aller siden 1993 med et par enkelte afstikkere til blandt andet Jubii.
Hidtil har hun været magasindirektør med ansvar for bureau og redaktioner. Nu udvides hendes ansvar til at inkludere salg samt udviklingen af hele den nye forretningsenhed.
Og med 40 ansatte bliver det et af Danmarks største client publishing bureauer. En af konkurrenterne er Datagraf, der fornylig har været gennem en rekonstruktion. Heidi Lundehøj mener, at Allers styrke er det nære samarbejde med kunderne og den kommercielle tilgang til magasinkommunikation.
Aller Client Publishings nye kommercielle direktør: Heidi Lundehøj