Jesper Grubb kommer fra en stilling som senior kreativ samme sted, hvor han for nylig var medansvarlig for det arbejde, der førte til, at Scandlines Bordershop landede på bureauets kundeliste.
Før det havde han en længere freelancekarriere som tekstforfatter for kunder, lige fra FCK og Carlsberg til Socialdemokratiet og Lego.
Jesper Grubb afløser således Mikkel Stig, der har tegnet bureauets kreative ledelse, lige siden Marvelous kom til verden i 2013 som en historisk knopskydning af mediabureauet IUM.
”Jeg er vildt glad for, at Jesper har valgt at tage imod udfordringen som kreativ direktør. Hans tilgang til klog, strategisk forankret historiefortælling baseret på data og indsigter er i min optik meget unik. Og så omfavner han det hus, vi er en del af, og ser det som en kæmpe mulighed i stedet for et benspænd,” siger Nordisk adm. direktør Christian Strand, Marvelous.
Den nye kreative chef har allerede defineret ét fokusområde: Han vil arbejde for at frigive samtlige muskler i den organisation, som Marvelous er del af – bureaugruppen Mediabrands, der også tæller IUM.
”Vores claim er, at vi praktiserer Fearless Thinking, og som en integreret del af et hus, der er fyldt med dejligt nørdede specialister, kan vi gøre det i en helt uhyggelig grad. Vi har jo adgang til de vildeste kompetencer og sidder på oceaner af relevant data og teknologisk indsigt. Jo mere vi kan lade vores strategi og kreativitet informere, jo tættere kommer vi på vores vision for Marvelous, som er at skabe Danmarks klogeste bureau,” siger Jesper Grubb.