Birgit Sønderskov er ansat som ny marketingchef hos Audika, Oticons hørecenterkæde.
Hun skal sammen med teamet dels opbygge Audika som et selvstændigt brand, og dels gennemarbejde og yderligere professionalisere den kunderettede kommunikation, særligt tilpasset det faktum, at målgruppen bliver yngre og yngre.
Med sig har Birgit Sønderskov blandt andet 7 års erfaring som marketing manager for ejendomsmæglerkæden EDC Gruppen. Skiftet fra ejendomsmæglerbranchen til hørecentre kan se ret stor ud. Fællesnævneren er dog helt klar; idet Birgit Sønderskov har specialiseret sig i retailmarketing i en kontekst, hvor ikke der er en fysisk vare på hylden, og hvor det i stedet handler om at fylde et butikslokale/hørecenter ud med den gode service og de rigtige mennesker.
Hun kommer senest fra en stilling som marketing manager hos EDC Gruppen a/s.
Birgit Sønderskov er uddannet Akademiøkonom fra International Business Academy, Kolding Købmandsskole.