Ida Løfberg er ansat i det Egmont-ejede Dansk Reklame Film som ny salgschef for Creative Sales, som beskæftiger sig med salg af sampling og events.
Idas opgave bliver at skabe en tættere kontakt mellem annoncørerne og biografgængerne via events og markedsføring.
Over de seneste år har events i biograferne vist sig som et forretningsområde med potentiale for Dansk Reklame Film, og det bliver nu yderligere styrket med ansættelsen af Ida Løfberg.
Ida Løfberg siger i en pressemeddelelse:
”Min fornemmeste opgave bliver, at få sat Dansk Reklame Film og biograferne endnu mere på landkortet, når det handler om at skabe aktivering og involvering af de hundredetusindvis af forbrugere, der går i biografen hver eneste uge. Det er min opfattelse, at annoncørerne søger efter muligheder og ideer til, hvordan de kan få skabt en tættere kontakt og dialog med deres slutbrugere i et stadig mere fragmenteret mediemarked. Det mener jeg, at vi har en stor mulighed for at hjælpe dem med via events og andre tiltag.”
Ida kommer fra en stilling som teamchef for nationalt salg ved Clear Channel Danmark.
Hun er uddannet i marketing kommunikation fra IAA – International Advertising Association.