Nyt job til Homes kommunikationschef

Niels H. Carstensen skal være chefredaktør for Dansk Handelsblad

Medievirksomheden Dansk Handelsblad får ny ansvarshavende chefredaktør og direktør. Det bliver den 44-årige kommunikationschef i home, Niels H. Carstensen, der overtager posten i midten af august 2010.

Niels H. Carstensen har siden 2006 været kommunikationschef i Home – og ifølge en undersøgelse foretaget af Kommunikationsforum er han den næstmest citerede presseansvarlige efter Stig Elling.

Niels H. Carstensen fortsætter som talsmand i Home indtil 23. juli.

“Vi har været meget glade for samarbejdet med Niels H. Carstensen og ønsker ham og hans nye arbejdsplads alt det bedste for fremtiden,” siger adm. direktør Uffe Drejer fra home a/s.


Niels H. Carstensens baggrund tæller også flere år som detailhandels- og dagligvareekspert på dagbladet Børsen, hvor han var ansat fra 1998-2006.

Dansk Handelsblad A/S har over 100 års erfaring med at beskrive dagligvarehandlen. Siden 2008 har virksomheden også udgivet Detailmagasinet, der udgives til detailhandlen.

“Vi er glade for at få en kapacitet med baggrund i dagbladsverdenen, og som har omfattende erfaring med ledelse – også uden for medieverden. Han er kendt for sit indgående kendskab til både dagligvarebranchen og hele detailhandelssektoren i øvrigt”, siger formand for Dansk Handelsblads bestyrelse, købmand Kim Poulsen.

“Vi sætter nogle klare mål op for Dansk Handelsblad, men først skal medarbejderne og jeg lære hinanden at kende, så vi i fællesskab kan sætte en god retning på virksomheden,” siger Niels H. Carstensen, der udover uddannelser som journalist og leder også har en fortid som forretningschef i Bog & Ide.


“Jeg forventer, at mediebranchen fremadrettet vil styrke sig selv med partnerskaber, hvor vi hver især bidrager med vores stærkeste kompetencer. Her vil fagpressen stå stærkt. Ingen andre sætter så mange kræfter af og kan beskæftige sig så indgående med et fagområde som vores,” siger Niels H. Carstensen.