Onlinechef i Berlingske Media går til Kristeligt Dagblad

Troels Behrendt Jørgensen bliver fra 1. marts 2012 ny onlinechef for Kristeligt Dagblads digitale portefølje.

På Kristeligt Dagblad får Troels Behrendt Jørgensen ansvaret for at sikre den fortsatte kommercielle og redaktionelle udvikling af medievirksomhedens mange sites, herunder k.dk (kristeligt-dagblad.dk), religion.dk, etik.dk, m.fl.

Troels Behrendt Jørgensen kommer fra en stilling som onlinechef i Berlingske Media, hvor han har haft ansvaret for b.dk (berlingske.dk), business.dk, aok.dk, dinepenge.dk, fri.dk og en række relaterede onlineaktiviteter.

Tidligere har han arbejdet i DR som bl.a. nyhedschef i DR Nyheder og redaktionschef for DR Nyheder online.

“Kristeligt Dagblad har de seneste år udviklet en stærk række af internetsites inden for mediehusets niche, som desuden har oplevet en flot trafikudvikling. Det bliver Troels Behrendt Jørgensens opgave at fortsætte denne udvikling og skabe yderligere momentum – også kommercielt på områder som digitale abonnementsformer, partnerskaber, annoncekoncepter og indhold på mobile platforme”, siger salgs- og marketingdirektør Joachim Langagergaard.