Mest læste
Artikler
Filtrer på indhold
Sorter efter
Filtrer på indhold
Sorter efter
Efter et årti med vækst er bureaubranchen nu i minus. Reklamebureauerne står for det største fald i bruttoavancen, mens de digitale bureauer trækker bundlinjen markant ned, viser Bureaubiz’ nøgletalsanalyse 2025.
Det er bureauets tredje opkøb i år og bliver ikke det sidste, siger direktøren.
Trods et presset marked og mange udfordringer holder bureaulederne fast i en høj trivsel. Det bliver et af temaerne på årets bureaulederseminar, hvor du samtidig får et indblik i branchens tilstand.
Spring Family splitter Zupa op i to enheder, og Spring Production ændrer navn.
Hvordan skaber vi kommunikation, der stadig føles autentisk, relaevant og menneskelig i en tid, hvor maskiner kan skrive, designe og endda føre samtaler?
Når indkøbsaktivisme truer forretningen.
Også bureaumarkedet som helhed faldt, dog ikke så meget som de digitale bureauer. Kigger man på bundlinjen, bliver forskellen endnu større.
&Co. vil styrke PR-området med oprettelsen af en kommunikationsenhed, der skal ‘styrke gennemslagskraften i det kreative arbejde’. De to første medarbejdere er ansat og flere følger.
Andelen af virksomheder, der undgår at markedsføre miljøvenlige tiltag, er steget markant siden 2023. Usikkerhed om regler og risiko for sanktioner ser ud til at få flere til at holde igen – selvom bureauernes rådgivning vurderes som markant bedre.
Politisk pres, bred kritik og øget fokus på konkurrenceevne har fået EU-Kommissionen til at droppe Green Claims-direktivet.
Asbjørn Højris Schmidt og Oliver Birk Wisholm har sammen med seks andre unge afleveret deres bud i Young Lions 2025-konkurrencen. En enkel idé opstod hurtigt – men var den for enkel? Nu venter de spændt på afgørelsen. Se video og opdateringer her fra deres første dage i Cannes.
Hvornår skal du ansætte in-house og hvornår skal du outsource?
…