SAS får en nordmand med ansvar for salg og marketing

Norske Eivind Roald er ansat som ny koncerndirektør i SAS med ansvar for salg og marketing.

I september sidste år lancerede SAS en ny strategi, der skulle fokusere mere på salg og marketing.

Det betød, at en stilling som kommerciel direktør blev splittet op i to stillinger som henholdsvis Head of Commercial og Head of Sales & Marketing.

Indtil nu har der i den nye ledelse manglet at blive ansat en Head of Sales & Marketing, men den brik vil til april falde på plads, idet norske Eivind Roald på det tidspunkt tiltræder den stilling.

De øvrige i koncernledelsen er CFO Göran Jansson, Henriette Fenger Ellekrog med ansvar for kommunikation og HR, Joakim Landholm med kommercielt ansvar, Flemming Jensen med ansvar for Operations og Benny Zakrisson med ansvar for Infrastruktur samt chefjurist Mats Lönnkvist.

Eivind Roal kommer fra en stilling som topchef for amerikanske Hewlett-Packards norske selskab.