Den 3. september bliver han 50 og han har i snart 25 år har Mogens Damgaard arbejdet med værdibaseret kommunikation og efter at have arbejdet i både reklamebranchen og hos humanitære organisationer som Røde Kors og Red Barnet, har han nu stiftet sit eget bureau, der hedder Farmen Communication.
Københavnerdrengen Mogens Damgaard, der blev i 1990 cand. scient. soc. fra Roskilde Universitet, har haft travlt år katastroferne har ramt mennesker i verdens brændpunkter.
Efter det store jordskælv i Haiti var Mogens Damgaard talsmand for en af Danmarkshistoriens største indsamlinger på 131 millioner i DRs store TV-indsamling.
For Mogens Damgaard har det altid handlet om at gøre en forskel. At ændre danskernes adfærd eller holdninger. Budskaber med mening har altid været omdrejningspunktet for det kreative arbejde – og det er da også blevet til en del både nationale og internationale priser i årenes løb herunder Creative Circles Guldkorn, DM-prisen for bedste tekst, ITVA Gold Award, AIME Platinum Award samt IAA-prisen.
På bureausiden har Mogens Damgaard tidligere været ansat på Raffinaderiet ad to omgange samt på Advide.
Det nye bureau er stiftet sammen med art director og partner Nele Normann.
Bureauets speciale er at få organisationers budskaber helt ud på landet ved at finde ind til de fortællinger, der betyder noget for mennesker, ved brug af moderne fundraising- og mobiliseringsmetoder.
Når Mogens Damgaard ikke arbejder er han passioneret dykkerinstruktør og far. I Rødehavet har han netop kombineret sine to passioner og introduceret sin 9-årige datter til dykning og koralrevet.