Paul Hertz er leverandør af Ugens udvalgte på Bureaubiz – men endnu vigtigere – han er strategisk planner med 10 års erfaring fra forskellige bureauer.
Senest på Zupa, hvor ansættelsesforholdet stoppede i går.
Nu vil han i stedet søge at opbygge en free-lance forretning.
“Vi lever i en tid, hvor der er meget fokus på salg. Bureauerne har mere brug for en kontaktchef, der kan sælge igennem, og der er mindre plads til en strategisk planner som mig. Man har måske nok brug for kompetencen – men ikke nødvendigvis på fuldtids-basis, og det tager jeg nu konsekvensen af,” siger Paul Hertz.
Som free-lancer kan bureauer således trække ham ind på projekter eller som fast partner i et ønsket antal timer om ugen.
“Men jeg vil også søge at få kunder i virksomheders marketingafdelinger,” siger Paul Hertz.
Han er humanistisk uddannet fra Medievidenskab på Aarhus Universitet og var før Zupa på D’Arcy, Halbye Kaag JWT, TBWA og AdPeople.
Han karakteriserer det selv som en rejse fra traditionelle reklamebureauer til at blive mere og mere medie-integreret.
“Jeg kalder mig selv for “mediebegejstret”. Jeg er ikke en “digital native” eller forgabt i teknologien for teknologiens skyld alene, men jeg er enormt interesseret i, hvad folk gør med de nye muligheder,” siger Paul Hertz.
Han konstaterer, at mange plannere søger kontaktchef-vejen i lyset af den generelle udvikling, men det er ikke rigtig her, hans interesse ligger.
“Min drivkraft som planner er, at jeg ganske enkelt ikke kan lade være med at interessere mig for, hvorfor mennesker gør, som de gør og så omsætte til indsigter og briefs, der kan blive til kreative ideer, som gør en forskel,” siger Paul Hertz