E-Types stiftede i 2009 søsterselskabet India. Tanken bag oprettelsen var, at e-Types skulle fungere som branding bureau, mens India skulle implementere og følge op på det arbejde, som e-Types havde skabt.
Det samarbejde har fungeret så godt, at India nu rykker tættere på e-Types ved at skifte navn til e-Types Daily.
”Årsagen til navneskiftet, er at der er flere og flere projekter, der går på tværs og kunderne har svært ved at forstå, at der er to forskellige navne på virksomhederne”, siger Søren Skafte Overgaard, der er direktør for e-Types Group, der ud over e-Types og nu e-Types Daily, også består af Playtype.
Han fortæller endvidere, at e-Types Daily oprindeligt var tænkt til at være mere produktionsorienteret. Men at kunderne efterspørger højt designniveau - også på de efterfølgende ydelser.
”E-Types Daily har positioneret sig i toppen af sit marked og laver high-end ydelser i et marked, der ellers er præget af automatisering og pris”.
Navneændringen afspejler altså det tætte samarbejde mellem de to søsterbureauer og som eksempler på samarbejder, hvor også Playtype er involveret, nævner Søren Skafte Overgaard den finske medievirksomhed Sanoma, hvor e-Types Group har leveret brandstrategi, værdigrundlag, visuel identitet og corporate website.
Der sker ingen organisatoriske ændringer i forbindelse med navneskiftet. Mads Elleberg Petersen, fortsætter som partner og adm. dir.for e-Types Daily.
I en pressemeddelelse siger han om navneændringen:
”E-Types Daily er e-Types til hverdag; designimplementering af høj kvalitet og gennemtænkte visuelle løsninger dagligt. Vores holdning er, at skal man gøre noget, skal man gøre det ordentligt. Vi er ambitiøse på designets vegne hver dag. Det driver os, og det skaber værdi for vores kunder. Det positionerer os i den høje ende af markedet for designbureauer, og dermed er der en lige linje til det høje ambitionsniveau e-Types har, når de arbejder med brands”.
I forbindelse med navneskiftet lancerer e-Types desuden et nyt website.