Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Desuden er man kommet et skridt nærmere afgiften på tilbudsaviser.

To ting har været i spil i forhold til tilbudsaviser. Regeringen har både overvejet at ændre Nej-tak ordningen til en Ja-tak ordning og indføre en afgift.

Havde man gjort begge dele, ville det have været den rene gift for tilbudsaviser.

Men sådan blev det ikke. Regeringen har besluttet at fastholde Nej-tak ordningen – dog i en mere forenklet ordning, hvor det bliver nemmere at tilslutte sig.

Afgiften kommer dog og her er det aftalt med Enhedslisten, at den skal gennemføres som en vægtafgift med udgangspunkt i Blomsten, der er EU’s miljømærke.

Hos DRRB er formanden, Mona Juul, glad for at det er lykkedes at bibeholde Nej-tak ordningen.

“Hos DRRB er vi principielt mod en reklameafgift – da vi er mod alle afgifter, der forvrider konkurrenceevnen. I forhold til den påtænkte reklameafgift vil vi kæmpe for, at ordningen bliver så overskuelig som muligt. Og vi vil arbejde målrettet for at sikre, at der indføres en rimelig overgangsordning for bureauerne og deres kunder, der jo planlægger kampagner lang tid forud for eksekveringen,” siger Mona Juul.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club