Net-købmand går ind i kamp om discountmarkedet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Læs om, at Nemlig.com nu tilbyder discountvarer. At Tivoli har fået spillelicens. Samt at butik giver gratis produkter til nøgne kunder.

Der er hård kamp om discountmarkedet. Både Fakta, Rema og Lidl ønsker ifølge Jyllands-Posten at slå Netto af banen og blive nr. 1 på discountmarkedet.

Og nu satser et online supermarked for første gang på discount-salg. Nemlig.com lancerer et sortiment på 600 varegrupper.

Årsagen til at Nemlig.com går ind på discountmarkedet, er ifølge marketingchef Jan Møller, at det er den vej, markedet går og hvis Nemlig.com skal være en stor aktør på dagligvaremarkedet, skal de også tilbyde discountpriser.

Detailhandelsekspert Bruno Christensen fra Detailhandels Promotion mener dog ikke, at Nemlig.com bliver nogen trussel for de fysiske discountbutikker, fordi det er en helt anden type kunder, der køber på nettet.

Mette Skovgaard Frich fra Retail Institute Scandinavia tror dog at det kan ændre sig med tiden:

“E-supermarkeder har hidtil været for dem, der valgte bekvemmelig over pris. Det har ikke været så meget et slag om prisen. Men når de åbner op for at konkurrere på prisen, så kan feltet jo bliver udvidet” Jyllands-Posten, Erhverv&Økonomi, p. 4).

Tivoli har fået spillelicens

Tivoli lancerer et kasino på nettet, efter at selskabet har fået licens af Spillemyndigheden til at drive onlinespil.

Der vil både være traditionelle roulette-, blackjack- og andre bordpil, traditionelle slots og mere moderne videoslots. Kasinoet åbner 19. juni på hjemmesiden www.tivolicasino.dk (Berlingske Business, p. 5).

Shop gratis, hvis du er nøgen

De første 100 kunder i den nye grænsehandelsbutik Priss i Süderlügum får lov til at shoppe for 2.000 kroner gratis – hvis de er nøgne vel at mærke.

Til trods for at seksuelle handlinger i det offentlige rum er ulovlige i Tyskland, hvis de krænker andre, får nøgenshopperne frit lejde, lyder det fra byens politidirektør (Berlingske Lørdag, p. 15).

Branchefolk i medierne

“Nettets nye muligheder byder på den største kulturrevolution siden Johannes Gutenberg opfandt trykpressen i 1400 -tallet”, siger Christian Have, direktør i Have Kommunikation i en artikel om, at tv-sening og musiklytning på nettet er ottedoblet på to år (Berlingske Lørdag, p. 12).