I et stærkt dynamisk og kompetitivt marked har C More valgt at søge nye tilgange til udviklingen af både strategi og markedsføring. Valget er faldet på The Orbit Agency.
C More er den Bonnier-ejede streaming-tjeneste som er oppe imod store spillere som Netflix og HBO. C More tilbyder udover de nyeste film og serier også adgang til PGA, der er verdens stærkeste golf tour, via C More Golf – men selv om målgruppen på streaming-markedet er stor og bred, så må C More, der tidligere er kendt som Canal+, konstatere, at brandet ikke er særligt kendt.
The Orbit Agency har den tidligere ledelse fra J. Walter Thompson i front – og dermed dybe erfaringer med tv-markedet fra YouSee. Men det er ikke dem, som C More fremhæver, men derimod bureauets Echo Effect-værktøjer med Budskabsmodellering som fundamentet.
Bureauet forklarer metoden med, at alle kritiske beslutninger er baseret på forbrugerrespons-data. Ikke kun før eller efter, kampagnen er udviklet – men som en del af selve udviklingen.
Charlotte Repholtz, Country Manager, C More, siger:
”Vi har altid haft kvalificerede holdninger til, hvad der er det vigtigste at slå på ved vores eget produkt. Problemerne opstår, når der er mange ting, der er vigtige, og når de kvalificerede holdninger rundt om bordet ikke peger i samme retning. Dilemmaet bliver netop, at vi har ideer eller indikationer, men ingen af os kan sige, at vi ved, hvad det mest effektive er. Vi gætter – kvalificerede gæt, men ikke desto mindre gætværk.”
Hun erkender, at uanset om en tidligere kampagne var en succes eller fiasko, savnede man præcis viden om, hvad der gjorde udfaldet: Filmen, rabatten, noget helt tredje?
”Vi er nu i markedet med det stærkeste budskab, uanset hvilken film, vi markedsfører. Sidegevinsten er så, at vi i realtime kan se hvilken feature, serie, film og tilbud, der har den højeste tiltrækningskraft – individuelt.”
David Asmussen, Creative Director, The Orbit Agency, glæder sig ikke kun over C More som ny kunde, men også over årsagen til valget:
”Vores proces med Budskabsmodellering sikrer, at vi både kan følge med ændringerne i markedet, samtidig med at vi løbende kan optimere kommunikationen til det forbruger-mind-set, en given målgruppe har på et givent tidspunkt. Det øger modet hos vores kunder, der uden at blinke kan vælge at producere en af de mere radikale løsninger, hvis det netop er den, der har den højeste effektivitet.”
Han tilføjer:
”Man lærer af sine fejl. Men her sker det i tide til, at man kan undgå dem og inden de er blevet dyre i omkostninger. Det er en langt mere spændende måde at blive klogere på.”