Netto søsætter priskampagne

Jesper Vogelius,
journalist

Netto går i sin kampagne ud og sammenligner private labels med mærkevarer. Brandhouse står bag.

Netto sætter i samarbejde med Brandhouse en ny kampagne i søen i kølvandet på de stigende priser i dagligvarebutikkerne. Kampagnen sætter fokus på prisforskellen mellem mærkevarer og private label-produkter for at fortælle, at det stadig er billigt at handle ind, hvis man altså fravælger mærkevarerne. Det skriver Dagligvarehandlen.

På LinkedIn skriver Per Bank, topchef i Salling Group, der ejer Netto:

“Leverandørerne sender lige nu historisk store prisstigninger mod dagligvarehandlen. (…) Alene i marts måned har vi ekstra omkostninger i hele koncernen på 70 millioner kroner til energi. De omkostninger dækker prisstigningerne kun lidt under en 1/3 af.”

Marketingchef i Netto, Kathrine Werling, siger til Bureaubiz:

“Vores ønske med priskampagnen er ikke at sammenligne de to varer eller fortælle vores kunder, at de er det samme, for det er de ikke. Det er to forskellige varer, men det er også to forskellige priser – og i tider med prisstigninger, synes vi, at det er god kundeoplysning at minde vores kunder om vores gode kvaliteter og gode priser på vores egne varer i Netto.”