Netværksbureau er ankerpunkt i B&O Play-lancering

Peter Engholm
25@mail.dk

På CES messen i Las Vegas er H8 fra B&O Play netop blevet præsenteret. Centralt bag produktsitet står et dansk netværksbureau – i sagens natur lille, men rutineret, også med B&O Play-produkter.

B&O Play har ikke skelet til størrelse og alder, da man valgte tovholderen til foreløbig tre store produktsites, men derimod på bureauets evne til at bl.a. at samle de rette ressourcer og derfra skabe ”magiske løsninger”.

Dét med magien relaterer sig til bureauets navn, Magic People Voodoo People – et netværksbureau stiftet forrige sommer af Asbjørn Poulsen (der kom fra Hello Monday) og suppleret sidste forår med Søren Smidt (bl.a. Hello Monday og Zupa) som kreativ direktør.

Målet for bureauet har aldrig været vækst, i al fald ikke i antal medarbejdere. Men gerne i det netværk, der omgiver bureauet. Og antallet af legekammerater er støt stigende, bl.a. hjulpet på vej af B&O Play-samarbejdet, som kom i stand i efteråret.

Magic People Voodoo People har været ankerpunkt i lanceringen af tre produktsites, senest for hovedtelefonerne H8, der blev præsenteret på CES-messen i Las Vegas tirsdag i denne uge. Ved samme lejlighed blev sitet lanceret.

Alle tre produktsites – for hhv. B&O Play A2, B&O Play H2 og B&O Play H8 – er sket i samarbejde med frontendudvikler Michael Vestergaard, men også i samspil med både Stupid Studio (A2) og produktionsselskabet The Woerks, der har lavet film til BeoPlay H8-sitet.

Om samarbejdet med både enkeltpersoner og bureauer siger Asbjørn Poulsen, strategisk direktør i Magic People Voodoo People:

”Det er fantastisk inspirerende at arbejde med andre små butikker, der først og fremmest brænder for deres hjørne af branchen. De kommer til projekterne med ild i øjnene og fantastisk energi, og det gør, at projekterne for alvor kan leve på tværs af platforme.”

Hos B&O Play begrunder Head of Online, Michael Rying, valget – og genvalget – af bureau således:

“Magic People Voodoo People har på kort tid ikke kun forstået kernen af vores brand og produkter, men også fået det omsat til super gode produktsider. Vi har inden for de seneste måneder lanceret tre unikke produkter, og teamet har formået at samle de rigtige ressourcer og kompetencer til at skabe magiske løsninger.”