Efter en tre måneder lang pitch-proces, har Beiersdorf valgt et dansk PR-bureau til at tage sig af aktiviteterne i hele norden for de kendte mærker Nivea, Nivea for Men og Labello i Norden.
Det er Connect Communication, der repræsenterer Porter Novelli i Danmark, som skal fungere som nordisk hub.
I Danmark vil Connect Communication selv tage sig af pr-arbejdet, mens det i de øvrige nordiske lande i praksis vil blive Porter Novelli-partnerne: Prat i Sverige, Lynx i Norge og Akvamarinii i Finland.
Camilla Kumar, der er Nordic Media & PR Manager for Nivea hos Beiersdor, siger i en pressemeddelelse:
“Som følge af en række interne omstruktureringer, ledte vi efter en PR partner der kunne hjælpe os med at løfte vores kommunikation, og Porter Novelli teamet imponerede os med deres kreativitet, passion og store indsigt. De har arbejdet med nogle af verdens største forbrugerbrands og har stor forståelse for den sektor vi opererer i. Nu hvor Porter Novelli er blevet del af vores team af kommunikationspartnere – der også tæller Draft FCB, MEC og vores nye digitale bureau AKQA – glæder vi os til at udvikle førsteklasses nordiske PR-kampagner for Nivea, Nivea Men og Labello”.
Nivea har på det seneste formået at skabe noget opmærksomhed.
Sidste år udsendte de en kontroversiel viral reklame, hvor de – med det formål at vise, at den rette deodorant holder panik- og angstsveden tilbage – skabte panik- og angstfremkaldende situationer i en lufthavn: Passagerer blev fotograferet i smug – og udstillet som efterlyste – på den farlige måde – på avisforsider, højtaler-beskeder og nyhedsudsendelser på tv.
Reklamen fik en førsteplads over bedste viralvideo i februar måned 2013 (se den her)
Britta Lindstrøm, der er ejer af Connect Communication, glæder sig naturligvis over det kommende samarbejde:
”Beiersdorf er en drømmeklient, og vi er meget glade for, at vi kan arbejde med et fantastisk brand som Nivea. Hudpleje og personlig pleje er et vigtig fokusområde for os, og med Beiersdorf som ny klient, har vi taget endnu et stort skridt i retningen mod at blive et af de ledende PR-bureauer inden for den sektor”.
Porter Novelli er valgt til samarbejdet på i alt syv nordeuropæiske markeder; Storbritannien, Holland, Danmark, Sverige, Norge, Finland og Irland.
Beiersdorf, det globale Hamborg-baserede hudplejefirma bekræfter, at Porter Novelli fremover skal stå for virksomhedens PR i Norden for NIVEA, NIVEA Men og Labello.
Det verdensomspændende PR-netværk Porter Novelli, er udvalgt efter en tre måneder lang pitch proces. Connect Communication, som repræsenterer Porter Novelli i Danmark, vil være ansvarlig for alle forbrugerbaserede PR-aktiviteter for både NIVEA, NIVEA Men og Labello.
Desuden vil Connect Communication fungere som nordisk hub for PR-arbejdet i Danmark, Norge, Sverige og Finland.