Nørgård Mikkelsen genvinder kunde efter 8 års fravær

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En pitch med tre deltagere faldt ud til Nørgård Mikkelsens fordel. For Co+ betyder det et farvel til en kunde.

I Nørgård Mikkelsens strategi indgår et new bizz fokus, der handler om at opbygge relationer over tid til kundeemner for at undgå de endeløse pitches.

Bureauet har dog aldrig sagt, at man ikke vil deltage i konkurrencer – man vil blot være meget selektiv.

I tilfældet Rynkeby valgte man dog at gå med – og det skulle vise sig at være en god ide. for bureauet har vundet Rynkeby i hele Norden – en kunde som man faktisk håndterede frem til 2005.

Senest har Rynkeby samarbejdet med Co+, og tre bureauer deltog i konkurrencen. Så vidt Bureaubiz erfarer, var Nørgård oppe mod Kunde & Co og &Co.

“Vi er selektive over for at deltage i konkurrencer. Men fødevarer er en af vores kernekompetencer og samtidig var det en konkurrence med præcise og fair betingelser og kun deltagelse af tre bureauer. Derfor gik vi med her,” siger Kasper Jensen, der er kontaktdirektør hos Nørgård Mikkelsen.

Nørgård Mikkelsens opgave bliver i første omgang at udvikle et nyt kreativt reklameunivers, der skal fungere på tværs af alle markeder. Desuden arbejder Rynkeby med et House Brand suppleret med subbrands.

Brandet skal styrkes yderligere oven på en vækststrategi i de nordiske lande, der er gået godt.

”Vi har store ambitioner og er efter af have set bureauets kreative idéer overbeviste om, at Nørgård Mikkelsen er de rigtige til at løfte opgaven for os,” siger Mark Hemmingsen, CCO hos Rynkeby.

Rynkeby er som nævnt en gammel kending hos Nørgård Mikkelsen. Tidligere har bureauet været med til nogle af Rynkebys største succeser – hvor man bl.a. har været med hele vejen rundt i forbindelse med udviklingen og lanceringen af 16-serien. Fra arbejdet med strategi og kommunikationsplatform til navneudvikling, emballagedesign og tv-spots.

”Vi har tidligere haft et meget spændende samarbejde, og er selvfølgelig meget glade for at få lov til at arbejde med et stort og ambitiøst brand som Rynkeby, hvor vi ser mange muligheder for at udfordre kreativiteten.” siger Kasper Jensen.