Siden internettets indtog i medieverdenen har Henrik Rewes været med til at udvikle og skabe digitale løsninger for store mediehuse og virksomheder – bl.a. har han som chef for tv2.dk været med til at udvikle og opbygge den digitale profil, som TV 2 har i dag.
Nu går turen til en anden Odense-virksomhed; Nørgård Mikkelsen.
”Ansættelsen af Henrik Rewes er perfekt i Nørgård Mikkelsens fokus på at udvikle vores digitale organisation, hvor vi fortsat skal hjælpe vores kunder med at tilføre værdi og skabe bedre og mere integrerede kundeoplevelser,” siger Erik Laumand, der er adm. direktør hos Nørgård Mikkelsen.
Bureauets fokus på det digitale område skal ses som et udtryk for, at hvis man evner at følge udviklingen i netværkssamfundet, har man nøglen til at kunne lave integrerede kundeoplevelser.
I dag foregår over 50 pct. af en købsproces nemlig inden, at kunden tager kontakt til virksomheden. Virksomheder skal derfor kunne navigere på mange forskellige platforme for at blive synlige i denne proces.
”Derfor er det vigtigt at sikre, at bureauets kunder får de rette strategier og værktøjer til at kunne navigere på de forskellige platforme, tilpasse content bedst muligt samt at kunne håndtere den stadig stigende tovejskommunikation,” siger Henrik Rewes, der glæder sig til at arbejde med Nørgård Mikkelsens kunder, som bl.a. er Matas, Bygma, Inspiration, L’easy, Rynkeby og Kohberg.
Med Henrik Rewes bliver den digitale ledelse også fysisk integreret i Odense. Han afløser Henrik Danbjørg, der de seneste par år har haft posten. Danbjørg var adm. direktør i det københavnske digitalbureau Ebita, som Nørgård Mikkelsen købte og fusionerede med bureauets københavnske afdeling.