Nørgård Mikkelsen opruster med kreativ direktør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Dansker med solide internationale erfaringer skal medvirke til at styrke bureauets vækstplaner i København.

Esben Ehrenreich har tilbragt hele sin karriere i den tyske reklamebranche, og det er faktisk gået meget godt. Det er blevet til adskillige priser – heriblandt løver i Cannes, og senest et job som Executive Creative Director hos Y&R.

Men lysten til at vende tilbage til Danmark var der – og nu bliver det til virkelighed. Esben Ehrenreich bliver ny kreativ direktør hos Nørgård Mikkelsen. Han får base i København, men bliver en af fire kreative direktører og en del af bureauets kreative ledelse.

”Vi har efterhånden bidt os rigtig godt fast i København, hvor vi har tiltrukket flere meget attraktive kunder og i dag beskæftiger 15 medarbejdere. Med ansættelsen af Esben styrker vi vores vækstplaner for København yderligere samt vores kreative profil i både København og Odense,” siger adm. direktør i Nørgård Mikkelsen, Erik Laumand.


Esben Ehrenreich (t.v.) og Erik Laumand.

Esben Ehrenreich er 40 år og kommer med erfaring fra brancher som bl.a. FMCG, finansiel service og medicinal.

”Efter mere end ti år i reklamebranchen i Tyskland og Østrig var det tiden at vende hjem til Danmark. Jeg har altid haft en smule hjemve og kunne godt forestille mig at leve og arbejde i Danmark igen, men det skulle kun være, hvis der kom et oplæg fra et bureau med substans og en vision om, hvor bureauet vil hen,” siger Esben Ehrenreich og fortsætter:

”Det fandt jeg på en meget spændende og ambitiøs måde hos Nørgård Mikkelsen. Vi har talt holdninger og visioner gennem de seneste seks måneder og fundet, at vi trods vores forskellige baggrunde deler grundsyn på, hvad der er god markedsføring og hvordan man bliver endnu bedre til at levere det.”

Ud over Y&R har han arbejdet for BBDO og Saatchi & Saatchi og med en lang række internationale brands som f.eks. Heineken, Allianz, Singapore Airlines og Boehringer Ingelheim, hvor han har været global ansvarlig. Han har desuden været med til at skabe en af de mest succesrige foodkampagner i Tyskland med repositioneringen af Mini Babybel.