SuperGros har sendt budgettet for alle sine handelsmærker i konkurrence, og det betyder, at Nørgård Mikkelsen helt sikkert kommer til at sige farvel til kunden. For bureauet har nemlig takket nej til at deltage.
Det fremgår af en pressemeddelelse, som SuperGros sendte ud i går – dagen efter, at Bureaubiz omtalte konkurrencen.
Rygterne har talt om et stort budget – men det er åbenbart ikke så stort, at det får konsekvenser hos Nørgård Mikkelsen.
”Situationen er således, at aktivitetsniveauet på bureauet bliver betydeligt større i 2. halvår end i 1. halvår – bl.a. fordi vi har haft et løbende flow af attraktive kunder ind på bureauet, så derfor er der ikke behov for at skære i antallet af ansatte,” siger adm. dir. Erik Laumand.
F.eks. har Nørgård Mikkelsen netop landet Karen Volf til sin københavnske afdeling (se her).
I pressemeddelelsen forklarer kontaktdirektør Bodil Ibsen beslutningen om ikke at deltage således:
”SuperGros ønsker nu at gå i markedet og vurdere alternativerne på pris og kvalitet, og det respekterer vi naturligvis. Vi fik buddet om at være med, men besluttede ikke at deltage i runden, idet vi gerne vil vurderes på det arbejde, som vi har udført i de forløbne 4 år.”
Private label chef Michael Rahbek, SuperGros fortæller at programmet rummer lancering af over 17 private brands, og et godt stykke over 1500 produkter.
”Nørgård Mikkelsen har været en virkelig værdifuld samarbejdspartner i opstarten af den største satsning på Private Label i nyere tid i den frie sektor. Det har været en lærerig proces, der har resulteret i en decideret omvæltning af vores tilgang til Private Label og Private Brands,” siger Michael Rahbek.
Der deltager fire bureauer i konkurrencen, og der ventes en afgørelse snart.