Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Femina er ude med en ny kampagne, der skal vise, at Danmarks ældste kvindeblad afspejler alle kvindelivets aspekter.

Danmarks ældste kvindeblad bliver relanceret for i højere grad at afspejle alle aspekter af det moderne kvindeliv. Til at hjælpe sig med det, har det Aller-ejede medie valgt Nord DDB som bureaupartner.

Femina er en grand old lady i det danske mediebillede. Siden første udgivelse i 1874 har bladet undergået flere forandringer. Nu er det blivet tid til en større redaktionel revitalisering, der udmønter sig i en relancering af Danmarks ældste kvindeblad.

Formålet med relanceringen er både at fastholde de nuværende læsere, men også at rekruttere nye, lyder det i en pressemeddelelse. Her begrunder Feminas chefredaktør, Isabella Hindkjær, behovet for en relancering med, at kvindeliv ofte er “langt mere nuanceret og komplekst end det afspejles rundt omkring i vores samfund,” og at det er noget, man “rigtigt gerne vil lave om på.” Hun fortsætter: 

“Med det nye Femina vil vi vise mange flere sider af kvindelivet og journalistisk bakke op om mangfoldigheden, som vi synes, fortjener en langt større plads. Ligesom vi i højere grad vil dække aspekter af kvindelivet, som ikke får tilstrækkelig opmærksomhed i samfundsdebatten som samtykkelovgivning og forhold for gravide og fødende.”

Ramte bulls eye med oplæg
Til at få fortællingen om det nye Femina ud over rampen, har Femina valgt Nord DDB som bureaupartner. Nord DDB blev valgt som et ud af tre bureauer, der var med i konkurrencen om kommunikationsopgaven om relanceringen. Her lagde man ifølge Tobias Hoff, head of marketing i Aller Media, vægt på, at man fandt en bureaupartner, der “virkelig forstod sjælen i Femina og kunne formidle den over for vores målgrupper med hjerte og hjerne.”

Valget faldt på Nord DDB, da “de kom med et oplæg, som vi følte ramte bulls eye, og som nærmest ikke er justeret i forhold til det, vi ruller ud nu fra uge 8,” siger Tobias Hoff, og uddyber: 

“Tonen, stilen og modet afspejlede præcis hvad vi ville og vi glæder os vanvittigt til at se, hvordan kampagnen bliver taget imod.”

CEO hos Nord DDB, Annette Piilgaard, kalder det “en drømmeopgave” for Nord DDB, og forklarer, at man valgte en specifik tilgang til opgaven: 

“Vi gjorde det, at vi satte et hold med overvægt af kvinder – både i forhold til kulturelle indsigter, strategiarbejde og kreativt. Og det mener jeg klart gav pote i den her sammenhæng. Der har været en fantastisk energi og idérigdom i hele processen – ikke mindst fordi Femina virkelig har haft modet til at gøre noget anderledes.”

Nord DDB bliver også fremadrettet bureaupartner for Femina. Kampagnen kører fra onsdag i uge 8 og kommer til at folde sig ud på TV, OOH og digitale medier. 

Se kampagnefilmen her. Se også Feminas chefredaktør, Isabella Hindkjær, fortælle om det nye Femina. 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club