Nordamerikas største møbelbrand vælger Vertica

Peter Engholm
25@mail.dk

Det danske bureau må kunne noget, for trods chokket over danske timelønninger valgte amerikanerne netop Vertica til at forbedre sine webshops.

For nylig omtalte Bureaubiz indkøbs-app’en, som Vertica har udviklet for Føtex. Digitalbureauet med de dybe tekniske rødder har afdelinger i både Aarhus og København og tager nu turen over et lidt større farvand end Storebælt: Vertica sender nemlig et team af e-commerce-konsulenter til USA.

Opgaven er klart defineret: At hjælpe Nordamerikas bedst-sælgende møbelbrand, Ashley Furniture med sine webshops.

Ashley Furniture producerer spisestue-, opholdsstue- og soveværelsemøbler til det amerikanske marked, som de sælger i butikkerne – og snart vil salget også ske via koncernens webshops; AshleyFurnitureHomestore.com, AshleySleep.com og ZZZsByAshley.com.

Ashley Furniture ønsker at forbedre checkout-flows, hastighed og ydelsesevne, samt skabe et solidt grundlag for fremtidige online sites for deres andre brands.

Vertica afholder løbende kurser i Microsoft Commerce Server – i storbyerne Aarhus og New York og et sådan kursus for Ashley Furnitures udviklere blev starten på samarbejdet. Efterfølgende har Vertica analyseret to af de eksisterende webshops og udarbejdet strategiske løsningsforslag. Nu skal Vertica så i gang med at skabe et nyt stabilt fundament for AshleyFurnitureHomestore.com, AshleySleep.com og ZZZsByAshley.com.

“De var indledningsvist chokerede over de høje timelønninger, vi holder os i Danmark – men på trods af dem og konkurrence med amerikanske konsulenter valgte de os, og det er vi naturligvis stolte over,” siger Tove Kjeldsen, marketingchef i Vertica, og suppleres af sin kollega:

“Vi ser frem til at samarbejde med et spændende brand som Ashley Furniture. Deres webshops har et enormt salgspotentiale, og det glæder vi os til at hjælpe dem med at realisere,” siger Sune Hansen, leverancechef & partner hos Vertica.