Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Dustin sælger IT og hjemmeelektronik på nettet og vil bruge omkring 40 mio. kr. på reklamefilm. Danmark bliver første land for den nye kampagne.

Danmark bliver premieremarked for en massiv markedsførings-satsning fra den svenske netbutik, Dustin, der sælger IT og hjemmelektronik.

Selskabet har ti-doblet sit markedsførings-budget for at opnå en stærkere placering i Danmark og Norge, og derved lægges der op til at give et firma som Wupti intensiveret konkurrence.

Dustin er både gået ind som sponsor af programmer – i Danmark Live fra Bremen – og samtidig fået udarbejdet to nye reklamefilm fra Ogilvy i Sverige.

Filmene har budskabet “Godt at ikke alt er lige så hurtigt som Dustin” og vil kunne ses på TV2, Zulu og Charlie (se dem her). Senere på efteråret lanceres TV-kampagnen desuden på svensk TV4 og norsk TV2.

Filmene er instrueret af Ben Wheatley.

Han står bag et stort antal virale kampagner for virksomheder som Hewlett Packard, Philips og Heineken. I øjeblikket er den engelske instruktør aktuel med den kritikerroste spillefilmsdebut Down Terrace.

“Hurtighed med hensyn til levering, produktnyheder, logistik og installation er det der adskiller Dustin fra konkurrenterne. Det er også det, vi vil fremhæve i de to reklamefilm. Den ene film er indspillet i et hjemmemiljø og den anden i et kontormiljø, hvilket afspejler vores tilbud til både private forbrugere og erhverv”, siger Stefan von Stein, markedsdirektør for Dustin i Norden.

Dustins totale bruttoinvestering i nordiske TV-reklamer nærmer sig 40 millioner danske kroner, hvilket som nævnt er en tidobling i forhold til sidste år.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club