Salgskanalen er – og vil fortsat være – professionel i form af frisører, men meget andet er under forandring for danske HH Simonsen.
Især i andre skandinaviske lande, især Sverige, udvikler frisørsaloner sig til at være egentlige selvbetjeningsbutikker, hvor frisørdelen og den personlige rådgivning fylder mindre end tidligere.
Det stiller store krav til emballagedesignet, hvor HH Simonsen nu i langt højere grad skal kommunikere direkte til slutkunden uden en fagperson som mellemled. Den opgave skal nordjyske Clienti hjælpe med.
Reklamebureauet får bl.a. til opgave at hæve HH Simonsens brandværdi.
”HH Simonsen er en spændende udfordring, fordi de rent salgsmæssigt allerede er en succes. Så vi skal booste denne succes, bl.a. ved at udvikle medieplatformen og sætte de sociale medier endnu mere i spil,” siger Christian Sommer, kontaktchef hos Clienti i Aalborg.
Clienti har taget hul på den første opgave, der går ud på at nytænke HH Simonsens emballagedesign, så det i langt højere grad får ”et eksklusivt udtryk, der matcher produkternes kvalitet”, som det understreges i en pressemeddelelse.
HH Simonsen blev grundlagt af frisører for 10 år siden – ud fra en filosofi om at kunne levere et højkvalitetsprodukt, uden at prisen behøvede at være høj. Nu er det forretningsmæssige mål at hæve brandværdien på produkterne, så værdien er tilsvarende den meget høje kvalitet, de repræsenterer.