Da Anders Bjørnstrup og Mette Danmark for fire år siden åbnede Clienti i Aalborg, kom bureauet som skudt ud af en kanon. Siden fulgte et par år med mere moderat vækst – men i det seneste regnskabsår kom der igen turbo på.
Der blev lagt ca. 6,5 mio. kr. på bruttoavancen lig med en vækst på 40 pct., og ca. 1,2 mio. kr. endte på bundlinjen.
Der er tale om et år, hvor bureauet sammen med et team fra Uncle Grey åbnede en afdeling i Aarhus samt åbnede en ny digital afdeling, og det har medvirket til væksten.
”Bureauet i Aarhus er kommet rigtig godt fra start og har selvfølgelig bidraget godt til væksten. Men vi er nu vokset over hele linjen med både nye kunder og mere aktivitet på eksisterende,” siger Anders Bjørnstrup.
I det forgangne år har Clienti blandt andet udfoldet Nordjyllands Trafikselskabs nye strategi, og Aarhus-afdelingen har landet nye kunder som Hyundai Bil Import og Destination Djursland.
Clienti Digital har blandt andet stået for udarbejdelse af websites til Energinord, Himmerland Forsikring, Pava og Business Region North.
Anders Bjørnstrup har positive forventninger til indeværende regnskabsår.
”Vi har et historisk højt aktivitetsniveau lige nu og forventer løbende at skulle ansætte nye medarbejdere. Vi er blandt andet involveret i flere store internationale projekter og oplever i det hele taget en rigtig pæn medvind,” siger Anders Bjørnstrup – og noterer, at bureauet vokser i en tid, hvor reklamebureauerne generelt går tilbage, som det fremgik af den seneste bureaurapport fra Bureaubiz.
Nøgletal for Clienti
- Bruttoavance 22,9 mio. kr. +40,5 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 763.333 kr. +12,4 pct.
- Lønandel 72,7 (75)
- Resultat af primær drift +1,702 mio. kr. +221,1 pct.
Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz