“Midt i en tid med store kulturelle og geopolitiske omvæltninger, AI-drevet teknologisk udvikling og et allestedsnærværende fokus på ESG ser vi et solidt behov for strategisk udvikling og nytænkende, kommunikative tiltag”, lyder det fra stifter af PR-bureauet Publicity Esben Lind og Tom Bue, der i omkring 10 år har arbejdet hos Det Nordjyske Mediehus, senest som chefredaktør.
De to stiftere kalder bureauet en hybrid mellem et strategisk bureau og en tænketank. Navnet på det nye bureau er Nybrud, og det vil ifølge en pressemeddelelse levere ydelser som strategisk innovation og kommunikation, nytænkende branding-projekter og digitale koncepter for eksempelvis ESG og employer branding.
“Målet er at hjælpe virksomheder med at udvikle sig og sørge for, at verden opdager det”, siger Tom Bue, som bliver direktør i det nye selskab.
Aalborg-baseret kraftcenter
Esben Lind overtog for nogle måneder siden reklamebureauet Weltklasse og ifølge ham er det nye bureau endnu en brik i planen om at skabe et Aalborg-baseret kraftcenter for kommunikation og markedsføring med nationale ambitioner.
“Med Nybrud, Publicity og Weltklasse har vi mere end 30 specialister inden for strategi, kommunikation og markedsføring. Vi kan sikre vores kunder 360 graders løsninger, som rækker ud over de gængse løsninger og træder aktivt ind i kundernes fortsatte udvikling,” siger Esben Lind i en pressemeddelelse.
Tom Bue knyttes samtidig til Publicity og Weltklasse, hvor han i sidstnævnte også bliver partner. De tre bureauer får adresse i Bygaden i Aalborg.