Casual gaming kendes inden for spilbranchen som spil, der er lette at gå til – og lette at lægge fra sig igen. Og nu vil den Aalborg-baserede spilududyber, Spilnu.dk, overføre konceptet for let adspredelse til det danske marked for pengespil.
Spilnu.dk er blandt de 31 selskaber, som myndigheder den 1. januar gav såkaldt stor licens til at drive spilvirksomhed i Danmark. I front for selskabet er Mads Peter Veiby, der stiftede teleselskabet M1, som for toethalvt år siden blev solgt til TDC-ejede Telmore.
”Vi satser ikke på hardcore spillere inden for poker, for det marked er bestormet af high profile aktører med meget store beløb i ryggen. Vores kunder er dem, der hygger sig med at spille. Vores indsatser er ned til 10 øre, og så kan man sidde en aften og spille for en femmer, mens man ser fjernsyn,” siger Mads Peter Veiby, direktør i Spilnu.dk.
Til at bistå sig med ”indtagelsen af det danske marked for spilleautomater på nettet” har spilnu.dk valgt reklamebureuet Shrpa. Det sker efter en bureaukonkurrence mellem 2 Aalborg-bureuauer, herunder Shrpa, og et 1 Aarhus-bureau.
Ordren til Shrpa lyder på udformning af et komplet reklamekoncept i millionklassen til tv med versionering til web og sociale medier.
Kampagnen ruller over de danske tv-skærme i efteråret, så Shrpa er i fuld gang med finpudsning af koncept og planlægning af filmproduktion. Indsatsen skal etablere Spilnu.dk’s navn og forbinde det med casual gaming.
”Vi får travlt hen over sommeren, men lægger heller ikke skjul på, at vi er rigtig glade for opgaven. Kunden er ambitiøs, og det giver os det ideelle råderum for udfoldning af konceptet”, siger konceptchef i Shrpa, Esben S. Thomsen.