Af Peter Engholm 25@mail.dk

Også flyselskabets nuværende kampagne er norsk udviklet og produceret. Men et dansk bureau er rykket nærmere.

Da Sterling krakkede i efteråret, lettede lavpris-konkurrenten Norwegian med 11 ruter fra København.

Men reklamerne lettede fra Oslo – i form af Kitchen Leo Burnett – for der skulle reageres hurtigt, og danske Reputation, ud af samme familie, oversatte.

Denne løsning var forhåndenværende, sagde Norwegians markedsdirektør, Åsta Braathen, til Bureaubiz. Selskabet ville orientere sig mod København og kortlægge bureau-mulighederne, men det var ikke givet, om der skulle findes et dansk bureau til at fortsætte kommunikationen.

I øjeblikket kører Norwegian en kampagne, bl.a. på tv og net – med samme norske bureau-afsender og dansk oversættelse. Altså ingen umiddelbar ændring, og så alligevel – for nu er der tilsyneladende truffet en beslutning.

“Vi skal have et dansk bureau på sigt, men venter med denne proces, indtil vi har en dansk organisation på plads. De skal være med til at vælge vort danske bureau,” siger Åsta Brathen.

Det danske marked virker i øvrigt umiddelbart også ganske gæstfrit over for det norske selskab:

“Kampagnen går fantastisk godt. Vi havde utrolige besøgstal på vores hjemmeside i forrige uge – og et rigtigt godt salg,” siger Åsta Brathen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club