Af Peter Engholm 25@mail.dk

B&O Play er titlen på subbranddet fra den danske koncern. Vægten er lagt på klar og enkel funktion snarere end integrerede installationer i hjemmet.

Beolit

Hvis julen vitterligt varer lige til påske, så passer pengene meget godt – men som det hedder i sangen “nej, det’ ikke sandt.” Og derfor må man konstatere, at B&O ikke nåede at præsentere sit nye subbrand før jul.

Til gengæld skulle man så ikke langt ind i det nye år, før det lå klar – og her er det: B&O Play – præsenteret i denne video.

B&O Play kommer ud i Apple-butikker og vil stå for enkeltstående produkter snarere end de nuværende elementer fra moderbrandet, der fungerer sammen i hjemmet.

“Vi forventer os meget af produktporteføljen i det nye brand. Med B&O Play præsenterer vi Bang & Olufsens kerneværdier – design, performance og kvalitet – for et nyt publikum. Mange nye kunder vil være tiltrukket af denne oplevelse, der er ultra-convenient. Samtidig har mange loyale Bang & Olufsen kunder allerede fortalt os, at de gerne ser disse produkter i deres sommerhuse, teenage-værelser eller selv at have med på vejen,” siger Tue Mantoni, adm. direktør i Bang & Olufsen.

Prisen er – med B&Os egne ord – på et mere tilgængeligt leje, end man typisk ser det fra Bang & Olufsen. Lydbillede, design og materialer vil være det B&O-genkendelige, men produkterne i B&O Play er født til en anden type brug – den brug, som den digitale generation har.

Første produkt i B&O Play er Beolit 12, der er et bærbart musiksystem.

“Når først folk lytter til deres transportable musik gennem Beolit 12, vil de undre sig over, hvorfor de nogensinde gjorde det på en anden måde før,” siger Tue Mantoni i en pressemeddelelse.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club