Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Fastnet og mobil er lagt sammen, og man har væretpå strandhugst hos Royal Unibrew for at finde en ny chef til den samlede marketingafdeling.

Næppe nogen betvivler, at People Group bliver TDCs nye bureau, men selskabet er fortsat helt tillukkede omkring det fremtidige samarbejde.

Til gengæld går det stærkt med at få organisationen på plads efter, at man har lagt mobil og fastnet sammen. Denne ændring kostede i forrige uge Ken H. Andersen sin stilling som marketingansvarlig for fastnet. Ken H. Andersen har en fortid hos bl.a. Cadbury Schweppes og Carlsberg, og den nye marketingdirektør for privat har også godt kendskab til ølverdenen.

TDC har nemlig været på strandhugst hos Royal Unibrew, hvor man har fundet Tomas Pietrangeli

Her var han adm. direktør for Sydeuropa med base i Italien og han har de sidste 14 år arbejdet med salg og markedsføring af forbrugsvarer på tværs af 10 forskellige lande.

“Uanset hvilket produkt jeg har arbejdet med, har kunden i centrum altid været en fællesnævner. Det samme har en grundig forståelse af kundens forbrugsmønster. Et godt kendskab til kunden er en universel proces, uanset om du sælger vaskepulver eller mobiltelefoner. Så selvom telemarkedet er nyt for mig, er jeg helt klar til opgaven”, siger Tomas Pietrangeli.

Han vil have det ultimative ansvar for samarbejdet med reklamebureauet, oplyser informationschef Nicolaj Due. Det er dog ikke udtryk for ændringer i den del af organisationen. D.v.s. at Charlotte van Burleigh fortsat er den der har ansvaret for at koordinere indsatsen på tværs af TDC’s forretningsenheder og samarbejdet med bureauer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club