Ny aftale åbner stort marked for Aalborg-bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

I første omgang geografisk, men ambitionen er at føje andre kunder til. Grønlands Lufthavne er en ny kunde for bureauet og en mulig døråbner for Grønland som sådan.

PR- og reklamebureauet Conexia+PR i Aalborg har netop indgået aftale med Grønlands Lufthavne om et strategisk samarbejde.  Aftalen er i sig selv omfattende, hvad angår discipliner – men bureauet ser den også som perspektivrig, idet man ser samarbejdet som et strategisk skridt ind på det grønlandske marked.

Den konkrete opgave består i en aftale om operationel markedsføring samt strategisk rådgivning og støtte, foreløbig for resten af 2013 og hele 2014.

Bureauets to partnere har været i Nuuk for at drøfte samarbejdsperspektiver med den nye kunde, og har samtidig også stiftet bekendtskab med kulturen og det øvrige erhvervsliv i Grønland.  

Det grønlandske samfund befinder sig i en udvikling, hvor der bliver efterspørgsel på nogle specialiserede kompetencer, ikke kun inden for råstofsektoren. Og sprogligt og kulturelt er der allerede et godt grundlag for samarbejde mellem danske og grønlandske virksomheder – med en stærk tradition for erhvervsrelationer.

”Vi ser Grønland som et absolut spændende marked, hvor vi vil også fremover vil lægge flere ressourcer i at finde og indlede nye samarbejder. Samarbejdet med Grønlands Lufthavne er en unik mulighed, ikke mindst grundet aftalens omfang. Men vi håber også, at det kan blive indgangsvinklen til flere opgaver for grønlandske virksomheder og organisationer,” siger Henrik Ørbæk, der er direktør og partner i Conexia+PR.

Kommunikationschef hos Grønlands Lufthavne, Hans Henrik Lichtenberg, begrunder i en pressemeddelelse valget af PR- og reklamebureau således:

”Grønlands Lufthavne er ikke en hvilken som helst virksomhed, men en grundsøjle i det grønlandske samfund. Vi har derfor et behov for allround kommunikationskompetencer til at understøtte vores mange budskaber på en lang række platforme. Allerede nu har vi trukket på Conexia+PR lige fra storformatsprint over en corporate profile til et koncept for fejringen af vores 25 års fødselsdag.”