Da Endomondo i begyndelsen af februar lancerede salget til amerikanske Under Armour for godt 575 mio. kr., sagde direktør og stifter Mette Lykke til Ritzau:
”Vi fortsætter vores mission som hidtil. Vi vil stadig være Endomondo med fokus på at gøre motion sjovere. For brugerne betyder det, at vi får flere ressourcer til at vokse og forbedre produktet.”
Det var ikke tomme løfter, viser det sig – for nu løfter hun så at sige sløret for en selvstændig videreudvikling; 6omondo.
”Vi ser ikke længere kun på at gøre motion sjovere – men fokuserer nu også på en sjovere form for motion, nemlig sex,” siger Mette Lykke til Bureaubiz.
6omondo er app’en, der måler dine sexpræstationer og – hvis man skal tage læren fra Endomondo – dermed motiverer til at forbedre dem.
Og nej; app’en skal ikke forbindes direkte med erogene zoner, men er en tracker a la Jawbone og Fitbit, der i dette tilfælde sættes på overarmen. Ud fra muskelspændinger, puls og temperatur måles præstationen, herunder klimaks.
”Lige som med Endomondo kan du sætte dig mål, og du kan dele dine præstationer – herunder også din geografiske placering. Og ved at parre to 6omondo-bånd kan app’en ikke alene måle enkelt-, men også par-præstationer. Dog er tre eller flere samtidig fortsat kun i testfasen,” siger Mette Lykke.
I standard-indstilingerne er partnerens identitet anonymiseret – ikke for at sløre utroskab, understreger udviklerne, men for at undgå jalousi og misforståelser, når præstationen bliver lagt på Facebook.
Dialogbureauer har erfaringer med 1:1 kommunikation og hos Responsive mener direktør og partner Tomas Gorrissen at initiativet er godt set af Endomondo:
”Wearables og trackere rykker – hvilket i dén grad blev understreget ved SXSW i Austin for nylig. Det er rigtigt set af Endomondo, herunder også at navngive app’en 6omondo. Selv om der umiddelbart er appel i Sexomonodo, så ville navnet ryge i spamfilteret hos både mennesker og servere.”
Han tilføjer:
”At Under Armour lader Endomondo udvikle og lancere app’en er et naturligt træk. Amerikanske selskaber er typisk for bonerte til at stå bag apps, der handler om s.e.x.”
Endomondo er i øjeblikket på udkig efter bureauer, der skal bistå med at markedsføre 6omondo. Mette Lykke ønsker på nuværende tidspunkt ikke at kommentere processen. Men ifølge Bureaubiz’ oplysninger så er &Co i spil.
Bureauet har fået stor opmærksomhed med Jack & Jones kampagnen med Christopher Walken, og kändisser – om end nok lidt yngre end Walken, der fyldte 72 år i går – skal efter sigende være løftestangen for app’en.
6omondo findes i en beta-version og for at få den testet udbydes den gratis i dag onsdag den 1. april i app-store.