Af Peter Engholm 25@mail.dk

Med undtagelse af målgruppen er alt nyt i mobilselskabet Bibob: Logo, payoff, visuel identitet etc. Det nye gælder også bureau-samarbejde: Nu gør man nemlig brug af ét.

Da Bibob for tre år siden flyttede sammen med CBB – begge lavprisselskaber ejet af Telenor – lød meldingen, at Bibob ikke har noget bureau, at selskabet ikke står foran at skulle have ét, og at det umiddelbart ikke skulle være CBBs bureau, &Co, der skulle træde til, hvis man besluttede sig for bureau-assistance.

Tre år er lang tid, og Bibob er nu et helt andet: Ny corporate identity og ny tilgang til markedet.

En stor reklamekampagne præsenterer forårs-rengjorte Bibob med fokus på netværkets stærkt forhøjede hastighed, højt til loftet hvad angår dato og gratis spil til danskerne.

Og et nyt bureau; &Co – der fortsat er CBBs bureau og nu også Bibobs.

“Det er første gang, at vi bruger et eksternt bureau til en kampagne. Hidtil har vi håndteret det inhouse. Kampagnen er blevet til i et tæt parløb mellem & Co. og Kadaver, og den bliver synlig på tv, outdoor, i annoncer og på bannere,” siger Holger Wilcks, marketingchef i Bibob.

Reklamefilmen kan i øvrigt ses her.

Omtrent alt er nyt hos Bibob, men kernemålgruppen ligger fast:

“Bibob har altid været for de personer, der bruger deres smartphones til alt andet end bare at ringe og evt. tjekke Facebook. I begyndelsen var det mest nørder – de teknikglade. Selv om ikke alle, der har en smartphone, udnytter den til fulde, så er det en hastigt voksende gruppe, der gør. Og vi er selskabet for dem, der elsker smartphones,” siger Holger Wilcks.

Er kampagnen så til dem, der bruger smartphones, men ikke jeres selskab, eller til dem, der endnu ikke bruger smartphones?

“Begge dele. Hvis man investerer 3.000-5.000 kr. i en smartphone, er det synd, hvis den ikke udnyttes. Men det er ikke os, der har en ekspertrolle. Det er faktisk vores brugere, der er eksperter,” siger Holger Wilcks.

Via Bibob.dk og Bibobs Facebook-side kan man fra mandag den 30. april downloade spillet Time Ducks, der kommer rundt til Danmarks 12 største byer. Her kan forbipasserende gøre Time Ducks kunsten efter og følge en and over vejen.

Kommentarer

  1. Til orientering er det Haus Copenhagen, i samarbejde med Kadaver – og ikke &Co som har udarbejdet den nye visuelle identitet…

  2. Kære Felix
    Det er rigtigt, at Haus Copenhagen og Kadaver har lavet Bibobs nye logo. Dog er det & Co., som har udarbejdet resten af det visuelle udtryk 🙂

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club