Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Dorthe Krogh Jensen skifter til Danske Bank - og hun erstattes af en CMO, der kommer fra en kort karriere hos Philips.

I begyndelsen af 2014 blev Peter Røpke ny CEO for Flügger. Et halvt senere kom Dorthe Krogh Jensen så til som ny CMO.

I sommer sagde Peter Røpke farvel og blev erstattet af Jimmi Mortensen –og nu har Dorthe Krogh Jensen valgt at skifte til Danske Bank.

Men Flügger har ikke ligget på den lade side. Der er allerede tiltrådt en ny CMO.

Det gælder Philip Moustgaard Knudsen, der er hentet fra et job som marketingdirektør hos Philips Ligthing med ansvar for de tysktalende lande, Tyskland, Østrig og Schweiz. Et job, som han dog kun nåede at være i ganske få måneder. Før Philips var han hos Satair/Airbus.

Online værktøjer

Philip Knudsen skal bl.a. fortsætte en udvikling, hvor der er øget fokus på kunderejsen.

“Vi har haft fokus på at forenkle den kunderejse, konsumenterne begiver sig ud på, når de står overfor et nyt maleprojekt i hjemmet,” siger Jimmi Mortensen og fortsætter:

“Som led i dette har vi i løbet af de seneste år øget vores online markedsføring overfor konsumenterne, samt fokuseret på værktøjer der skal lette deres proces, bl.a. i form af værktøjer såsom en online farvevælger samt et tilpasset online univers på vores websites.”

Philip Knudsen har solid erfaring fra det professionelle marked, og det vil der også blive brug for hos Flügger.

“Vi vil fremover øge fokus på det professionelle segment, som historisk set er det kundesegment, vi har haft bygget vores forretningsmodel op omkring. Som leverandør til professionelle malere og håndværksfaget er vores fokus, at levere løsninger, der gør hverdagen lettere for vores kunder,” siger Jimmi Mortensen og fortsætter:

“Det være sig ved at levere løsninger, der sparer dem for unødvendige arbejdsgange, sparer tid i hele processen, og hjælper til at levere et bedre slutresultat. Samtidig skal de kunne få faglig sparring, og teknisk vejledning på deres projekter, når de besøger Flüggers faguddannede personale i butiksnettet.”

Ingen ændringer i bureaurelationer

Da Peter Røpke kom til, kortsluttede han en bureaukonkurrence, hvor DDB havde vundet, og begyndte i stedet at samarbejde med Kunde & Co.

Men der er ikke umiddelbart nogen planer om at foretage ændringer i Flüggers bureaurelationer, fortæller Jimmi Mortensen.

“Men vi er altid opmærksom på, hvad der sker i markedet, og justere, såfremt vi skønner det nødvendigt,” tilføjer han.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club