Da Søren Flemming Larsen for to år siden kom til Interflora som CEO, satte han sig for, at der skulle fokuseres på især den digitale markedsføring.
En af konsekvenserne af dette, er, at man nu ansætter en marketingdirektør med en digital profil.
Det er Zvi Goldstein, der den 1. maj erstatter Jan Oppermann, som har været markedschef hos Interflora de seneste 18 år.
Zvi Goldstein kommer fra en stilling som Chief Strategy Officer hos Mediacom. Han er ikke ukendt med Interflora, da Mediacom gennem en årrække har haft Interflora som kunde, og han derigennem har oparbejdet et kendskab til og indsigt i Interflora-forretningen.
”Jeg inddrog blandt andet Zvi i udviklingen af Interfloras strategiplan, i udviklingen af vores nye subbrand, POSY, sammen med Brandhouse og i forbindelse med en større kundeundersøgelse om priser og produkter. Zvi kender med andre ord vores forretning og Zvi og jeg er allerede i dialog om de mange nye spændende projekter og tiltag, der skal styrke vores forretning yderligere, og i endnu højere grad differentiere os fra vores konkurrenter og positivt bidrage til vores dygtige medlemmers indtjening,” siger CEO Søren Flemming Larsen.
Hvert år stiger Interfloras vækst på nettet med omtrent 15%, og på mobil-apps og tablets går det endnu stærkere. Denne vækstrate kan Interfloras omkring 430 fysiske butikker ikke helt hamle op med.
Det er baggrunden for, at Interflora er i gang med en strategisk videreudviklingsfase med stadig større fokus på det digitale spor.
Samtidig arbejder Interflora løbende på at udvide produktsortimentet med luksusvarer som egenproducerede premium øl og gin, hverdags- og eksklusive vine og champagner, brugskunst og chokolade m.m.
Forårets kommercielle satsning bliver introduktion af abonnementsløsninger til hjemmet, til gaver og til virksomheder.
Interflora forsøger at gå efter de yngre målgrupper med subbrandet POSY by Interflora, der fokuserer på enkle og moderne buketter tilpasset den underspillede, nordiske æstetik.
Disse produkter og løsninger er Zvi Goldstein allerede i at udvikle på nuværende tidspunkt.
Ledergruppen vil fremadrettet bestå af Zvi Goldstein (CMO), Torben Gotfredsen (Økonomichef), Iman Safari (Abonnementschef) og Søren Flemming Larsen (Administrerende Direktør).