“Nothing but great taste” lyder den platform, som skal bringe danske Cocio ud i verden. Det er den allerede blevet brugt til i England, hvor man testede den af sidste sommer.
Men platformen skal også fungere i Danmark, og det kommer nu til at ske med en ny film, der lægger op til en noget anden afslutning, end rent faktisk er tilfældet.
DDB er bureauet bag og filmen vises i forskellige versioner på tv, i biografen og online og dernæst i form af en række content videoer, som drysses ud over en længere periode i et samlet flow af digitale og sociale aktiviteter.
”Det har været helt afgørende for os at skabe en ny kommunikationsplatform, der både sætter fokus på den helt unikke Cocio smag, der er den primære driver i kategorien, og samtidig at skabe et brand, der er relevant for den unge målgruppe internationalt. Netop den unge målgruppe er meget interessant, da der typisk ikke er mælkebaserede drikke, der henvender sig direkte til dem på de internationale markeder,” siger Mikael Horsbøll, der er marketingdirektør hos Cocio Chokolademælk A/S.
DDB står for den centrale del af content produktionen, men konceptet er designet til at kunne aktiveres lokalt med særlig vægt på sociale platforme. Derfor har platformen skullet være meget fleksibel.
“Der er meget forskellige forudsætninger fra marked til marked. Fra introduktioner på store markeder, hvor ingen kender Cocio og konkurrencen fra langt større brands er benhård. Over styrkelse af kendskab og relation i markeder, hvor Cocio findes men endnu ikke har fået solidt fodfæste. Til den respektindgydende opgave det er at aktivere og bygge ovenpå den stærke brandrelation, Cocio har med danske forbrugere,” siger Puk Rohde, Strategic Director DDB Copenhagen.