Danmarks førende filmsite – og billetsælgeren til over 40 danske biografer – Kino.dk skal have ny adm. direktør. For Lars Bernt er hentet til Mensch, hvor han tiltræder 1. september med titel af Director of Digital Business.
Lars Bernt kom til kino.dk, der ejes af Egmont, i 2010 og var forinden salgsdirektør på Berlingske og før det kommerciel direktør på TV 2 Net. Han har været medie- og udgiversiden i stort set hele sin hidtidige karriere med job på Ekstra Bladet, Metro og MetroXpress.
Stillingen som digital direktør på Mensch er nyoprettet, og at personen, der tiltræder den stilling, ikke er hentet fra den digitale bureauverden er ifølge Managing partner Bjørn Stene hele bevidst:
”Vi har ønsket en person med stor digital erfaring fra kundesiden, som både strategisk og i praksis har arbejdet med digitale løsninger med et koncentreret forretningsmæssigt perspektiv. At Lars også er et ualmindeligt nysgerrigt og behageligt menneske, gør ikke vores begejstring mindre,” siger Bjørn Stene.
Han tilføjer: ”I disse år tales der meget om de digitale muligheder i en slags begejstringsrus, hvor forretningsperspektivet har en tendens til at blive glemt i et kapløb af teknisk begejstring. Det bliver Lars Bernts opgave at skære gennem gøgl og ineffektivitet, og styrke vores kunders forretning med stærke og relevante digitale løsninger, som kan ses på kundens bundlinjen.”
Lars Bernt er ifølge en pressemeddelelse både glad og stolt over at blive en del af Mensch:
”Deres strategiske og kreative kommunikationsevner er noget, mange digitale løsninger mangler. Og med mit speciale i digital forretningsforståelse, og hvordan teknologiske forandringer og digitale muligheder kan omsættes til ændret adfærd og øget salg, vil vi have et meget stærkt tilbud til markedet,” siger Lars Bernt.