Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Danske Medier har i en årrække stået bag DIA - sammen med Huset Markedsføring som nu også har involveret sig i en konkurrerende digital pris.

Bureaubranchen mangler ikke priser – men der var åbenbart ikke nok. I hvert fald er Dansk Annoncørforening, ADDA (en forening af digitale bureauer) og Huset Markedsføring gået sammen om en ny digital pris under navnet Danish Digital Award.

Det er en pris, der ikke kan opfattes som andet en direkte konkurrent til Danish Internet Award (DIA), som er startet af Foreningen af Danske Internetmedier (FDIM) og som i en årrække har haft Huset Markedsføring som tæt partner.

Faktisk så tæt, at der er en fast samarbejdskontrakt. FDIM er nu en del af Danske Medier, og her blev nyheden om den nye pris da også mødt med et stort spørgsmålstegn.

“Vi har henvendt os til Huset Markedsføring og bedt om en redegørelse, og før vi har det har vi ikke flere kommentarer. Vi må vide, hvad der er i prisen og hvad set-up’et før vi kan afgøre, hvad vi skal mene om den,” siger journalistisk direktør, Christian Kierkegaard.

Men det er ikke kun Huset Markedsføring, der er forbundet til begge priser.

Der er allerede fundet en juryformand for Danish Digital Award – nemlig Kim Jong Andersen.

Han har de sidste tre år varetaget rollen som juryformand for DIA og har i den seneste tid gjort sig bemærket ved nærmest at foranstalte en valgkamp om, hvem der skulle være hans efterfølger. Kim Jong pegede på tre personer – heriblandt Thomas Pries fra Konstellation, som i fredags blev annonceret som den nye DIA-formand.

Kommentarer

  1. Super. Det eneste rigtige. Annoncørerne og de vaskeægte bureauer i forening. Herligt.
    Det giver mere rene linier, end sammenblandingen med annoncekroner, traditionelle medier og en internet award.
    Held og lykke til det nye initiativ – godt tænkt. God og velkommen fornyelse!

  2. Det er da totalt til grin. Som om der ikke er masser af awardshows allerede?
    Kim Jong Andersen stopper som dia formand og ugen efter vælges han til formand for en ny award. Stort set identisk med dia.
    Markedsføring er med i dia og og står også bag den nye award. Hvordan hænger det sammen?
    Jeg vil gerne være flue på væggen til de møder.
    Branchen har ikke brug for flere awards men færre – slå dem sammen.
    Børnehave

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club